23948sdkhjf

Julekalendre løfter salget hos Bülow og Summerbird

Danske fødevareproducenter oplever en stor vækst i salget af spiselige julekalendre i en luksusversion.
Både chokoladefirmaet Summerbird og og lakridsproducenten Johan Bülow mærker en stigende interesse for spiselige julekalendre i luksussegmentet. Begge virksomheder melder om flerdoblinger af salget, skriver MetroXpress.

Direktør Mikael Grønlykke fra Summerbird fortæller, at man i 2010 solgte godt 6.000 Summerbird-chokoladejulekalendre, mens man i 2013 næsten femdoblede antallet.

Hos Johan Bülow har man i fire år solgt lakridsjulekalendre og også her er det en god forretning.

- Salget er blevet fordoblet år for år, fortæller pressedirektør Peter Husted Sylvest, der fortæller, at julekalenderen er blevet en vigtig del af omsætningen i fjerde kvartal.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126